Általános tudnivalók   

Az alábbiakban a NetOffice 4.4 kézikönyvét olvashatja. Mivel a rendszer fejlesztése folyamatosan zajlik, elképzelhető, hogy egyes funkciók működése megváltozott, illetve új modulok és funkciók készültek, melyekről ez a leírás még nem tájékoztat.

Amennyiben még nem ismeri a NetOffice-t, a leírás segítségével megismerheti a rendszer képességeit és használati módját.

A NetOffice létrehozásának legfőbb célja a kis- és középvállakozások internetalapú  kommunikációjának és feladatmenedzsmentjének kialakítása volt. A NetOffice  "virtuális irodaként" működik, azaz egy központi helyen tárolt, bárhonnan elérhető szolgáltatáscsomag és információbázis. Segítségével egy vállalkozás teljes  kommunikációs igénypalettája kielégíthető. A NetOffice moduláris, azaz egymástól függetlenül működni képes és külön adminisztrálható elemekből áll. Ezáltal minden cégnek csak a számára szükséges  elemek állnak rendelkezésre, továbbá a rendszer felhasználói számára modulonként  osztható ki hozzáférési jogosultság és beállítás, így minden felhasználó csak  azokkal a modulokkal dolgozhat, melyekhez a rendszeradminisztrátor számára  hozzáférést engedélyez. 
A NetOffice szerverközpontú, azaz a felhasználó adatai nem a számítógépén  találhatók, hanem egy biztonságos és mindenhonnan elérhető szerveren. Mindebből következik, hogy a rendszer használatához nincs másra szükség, mint  egy internetkapcsolattal rendelkező számítógépre és egy hozzáférési jelszóra.